80 گونه جانوري ايران در خطر انقراض قرار دارند
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 30
نویسنده : مولوی
مدير کل محيط زيست استان لرستان گفت: در حال حاضر 80 گونه جانوري ايران در فهرست قرمز سازمان حفاظت جهاني به عنوان گونه هاي در معرض خطر انقراض قرار دارند.

به گزارش مهر، محمد حسين بازگير در نخستين گردهمايي گونه هاي در معرض انقراض لرستان در سخناني اظهار داشت: تاکنون بيش از يک ميليون و 750 هزار گونه زيستي در دنيا شناسايي شده است.

وي با اشاره به وجود 270 هزار گونه گياهي در دنيا، بيان داشت: اين در حاليست بيش از يک ميليون گونه جانوري در دنيا وجود دارد.

مدير کل محيط زيست استان لرستان با اشاره به روند انقراض برخي گونه‌هاي جانوري در جهان، يادآور شد: از سال 1600 ميلادي به بعد انسان به عنوان عامل تهديد گونه هاي جانوري مطرح شد.

بازگير با بيان اينکه در طول 400 سال گذشته بيش از 337 گونه مهردار در دنيا منقرض شده است، بيان داشت: به طور متوسط در هر قرن جهان شاهد انقراض 180 گونه جانوري بوده است.

وي به برخي دلايل انقراض اين گونه ها اشاره کرد و بيان داشت: يکي از مهم ترين دلايل انقراض گونه هاي جانوري در دنيا به دليل از بين رفتن زيستگاه هاي اين گونه ها بوده که توسط دخالت انسانها صورت گرفته است.

مدير کل محيط زيست استان لرستان به وضعيت گونه هاي زيستي در ايران اشاره کرد و بيان داشت: تاکنون بيش از هزار و 131 گونه جانوري در کشورمان شناسايي شده است.

بازگير با اشاره به انقراض برخي گونه هاي جانوري در ايران، خاطرنشان کرد: با استمرار روند کنوني به حيات ديگر گونه هاي جانوري از جمله گوزن زرد، خرس سياه، پلنگ ايراني و ... نيز اميدي نيست.

وي با اشاره به تعرض روز افزون انسانها به حيات جانوري و زيستگاههاي اين گونه‌ها، بيان داشت: در حال حاضر 80 گونه ايراني در فهرست سرخ سازمان حفاظت جهاني محيط زيست قرار دارند.

مدير کل محيط زيست استان لرستان با بيان اينکه از گربه سانان بزرگي مانند پلنگ تا انواع پرندگان مهاجر در اين فهرست قرار دارند، بيان داشت: سمندر لرستاني نيز از جمله گونه هاي بومي لرستان است که در اين فهرست قرار دارد.

بازگير تصريح کرد: تا زماني که وضعيت زيستگاههاي حيات وحش در کشورمان اينگونه است نمي توان به آينده گونه هاي جانوري ايراني اميدوار بود.

وي با اشاره به باورهاي عامه در زمينه شکار، گفت: تا زماني که باورها و فرهنگ مردم در اين زمينه تغيير پيدا نکند نمي توان اميدوار بود که در اين زمينه موثر عمل کرده ايم.

گردهمايي يک روزه گونه هاي در معرض انقراض لرستان به همت کانون همياران طبيعت جهاد دانشگاهي لرستان و با مشارکت اعضاي اين کانون برگزار شد.

کانون همياران طبيعت جهاد دانشگاهي لرستان داراي 342 عضو است و از مهرماه سال 88 در قالب هشت کارگروه تخصصي و هشت کميته کاري فعاليت خود را آغاز کرده و تاکنون فعاليت هاي قابل توجهي در حوزه محيط زيست لرستان داشته است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: